Hero and Heroin saya

Minum Minum jugak kan ?

Selamat tengahari viewer sekalian :)

Korang semua dah lunch ? kalau belom.. baca entry ni sampai habis dulu okay ! ^_^

Hari ni usema nak jadik professor plak.. (layak ke?) hehee.. tak kisah laa kan.. yang penting usema nak bagi info yang berguna kt korang-korang semua.. mana lah tau kot korang tak penah tau pun pasal ape yang usema nak cakapkan ni..

Kalau boleh kan, korang elakkan minum dari bekas yg besar dan elakkan bernafas dalam bekas minuman..

korang nak tau kenapa?

meh meh meh.. ambe nak cerita..ni bukan cerita kedai kopi yer..

Kebiasaanya kalau kita minum dari bekas yg besar, lumrahnya kita akan meneguk air dan turut bernafas di dalam bekas tersebut.. kan? kan? 

So,bila kita bernafas, kita menyedut gas oksigen (O2) dan membebaskan gas karbon dioksida (CO2)..

Then,bila CO2 bertindakbalas dengan Air (H2O), maka akan menghasilkan H2CO3 yang bersifat asid dan membahayakan sistem badan kita..

isk isk isk..taknak kan?








Sharing is Caring kan ? ^_^

4 comments:

~ Cik LuLu ~ said...

gud info ^^

Cik Sweet Pea said...

memang pun....ikutlah sunah Rasullulah kan

usema eusoff said...

thanks cik lulu :)

haah cik sweet pea ^_^

pelangi sepi said...

nice info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...